Contact
Daca ai intrebari sau ai nevoie de informatii pe care nu le-ai gasit pe aceasta pagina, te invitam sa ne contactezi, o sa te ajutam cu mare placere.
- Telefon: 0726 257 981
- Orar: 09:00 - 17:00
- formarepsihoterapie@yahoo.com
Un sobolan alearga pe o roata care se invarte incontinuu, fara sa ajunga nicaieri. In viata, ne lasam deseori prinsi in cursa sobolanului cand cadem in lantul ruminatiilor de tipul: oare nu gresesc? e bine ce fac? Ramanem blocati in intrebari si nu decidem. Ne punem o masca sau mai multe.
In spatele acestor intrebari se ascunde frica de greseala. Vrem sa luam decizia cea mai buna si nu admitem sa renuntam, daca ne-am inselat.
Sunt Camelia Stavarache si cand am fost psiholog incepator, am facut cateva greseli cand am facut primele doua specializari in psihoterapie.
In primul rand, am pus semnul de egalitate intre o explicatie buna si o terapie eficienta. De exemplu, l-am citit pe Freud, m-am indragostit de Freud si am crezut ca psihanaliza vindeca. Asa ca am facut un master in psihanaliza si 4 ani de formare in psihosomatoanaliza.
Rezultatul a fost ca nu m-am schimbat, dar mi-am inteles problemele ca un expert.
Mai tarziu, am inteles de ce un insight, nu ramane decat un frumos moment de “aha” daca nu il integrezi, daca nu actionezi altfel.
Am terminat formarea in hipnoza ericksoniana , dar am invatat cu adevarat sa fac hipnoza, cu Richard Barker, un practician cu mii de inductii hipnotice facute.
Am facut trei scoli de formare in psihoterapie, pe care o vreme le-am numit ” trei iubiri”. In realitate , au fost decizii facute in cursa sobolanului.
A durat 10 ani pana am ajuns sa invat psihoterapie integrativa cu Richard Erskine, parintele psihoterapiei integrative. La el am vazut cele mai bune sesiuni de psihoterapie unu la unu si cele mai coerente prezentari teoretice. A fost Eureka!
Stii cum mi-am dat seama care a fost cea mai buna psihoterapie dintre cele trei?
Cand am intalnit cel mai dificil pacient. Si in loc sa ma gandesc ca furia lui fata de mine,,e o rezistenta, mi-am imaginat un copil speriat si trist care are o nevoie relationala nesatisfacuta . Si sintonizarea cu nivelul de dezvoltare al pacientului, este una din cheile pe care le foloseste psihoterapia integrativa.
Lectia succesulu iᐈ: abilitate+ perseverenta= rezultate
Undeva ascuns la subsol, la cativa metrii de metrou, in Tokio, in districtul Ginza, se afla o cladire care nu iese cu nimic in evidenta.
La intrarea in cladire, scrie SukiYabashi Jiro. Este un restaurant micut unde se mananca sushi, fara baie, cu doar 10 locuri. Micutul restaurant se bucura de cea mai inalta distinctie din lume: 3 stele Michelin.
In spatele tejghelei, se afla Jiro Ono, bucatarul de 86 de ani care a intrat in Cartea Recordurilor ca cel mai batran bucatar care are trei stele Michelin. Tatal alcoolic al lui Jiro, a parasit familia cand el avea 7 ani. La 9 ani, Jiro a fost nevoit sa plece de acasa si la plecare, i s-a spus: “ ai grija sa reusesti, pentru ca aici nu ai unde sa te intorci”. Jiro a devenit ucenic de bucatar si de 76 de ani practica aceasta meserie.
Lectia pasiunii❤️ : talent+perseverenta=abilitate
Unul din lucrurile care m-a facut sa incep cu Jiro, a fost povestea ucenicilor lui Jiro.
Are 3 aspiranti la titlul de bucatar care trebuie sa petreaca 10 ani de ucenicie pentru a putea sa primeasca acest titlu. La inceput, ucenicii lui Jiro Ono trebuiau sa poata sa stoarca foarte bine un prosop care tocmai a fost scos din apa clocotita. Este primul pas, foarte important de invatare a artei de preparare a sushi-ului . Pana nu dobandesc această abilitate, nu au voie sa se atinga de orez, peste sau alte ingrediente din bucatarie.
Abia dupa ce treceau acest test, se ardeau la maini si storceau bine prosopul fierbinte, aveau voie sa se atinga de peste.
Unul dintre discipoli povesteste cum amesteca oualele pentru sushi, dar nu-i iesea niciodată sushi-ul. Facea patru incercari pe zi si nici una nu era pe placul maestrului.
Dupa 3 sau 4 luni si vreo 200 de incercari, pentru prima oara, Jiro i-a spus “ asa se face”. Discipolul a izbucnit in plans de emotie si bucurie.
Povestea aceasta imi spune foarte clar ce inseamna maiestrie. In psihoterapie, maiestria se dobandeste in timp si pentru asta trebuie sa inveti de la cei mai buni.
“Nu suntem o asociatie mare. Insa e interesant cum ajung cursantii la noi. Unii vin prin recomandari, de la cei care au terminat , iar altii in urma unor riguroase analize de piata, facute de ei insisi.
” Am luat la purecat toate formarile si mi-am notat argumentele pro si contra. De la un longlist am ajuns la un shortlist de trei, in care erati si voi”( Iulia) .
Sartre spunea ca suntem condamnati la libertate.
Ai ales sa vii aici la formare, dar puteai la fel de bine, sa te duci in alte 99 de scoli de terapie.
Se intampla sa sune persoane care au inceput formarea in alte asociatii si au facut 10-20 de cursuri sau chiar toata formarea, dar vor sa continue cu noi, Cand ii intreb: de ce te-ai decis asa tarziu? Mai toti imi spun ” nu mi-a placut de la inceput, dar am mai asteptat un curs, si inca unul si tot asa. Am sperat ca poate am gresit, m-am imprietenit cu cineva si asa a trecut timpul”. Acest lucru se explica prin faptul ca oamenii sunt fideli unei decizii, iar asta ii tine prizonieri.
Cel mai tare mintim cand ne mintim singuri (Eric Hoffer)
Hai sa luam o scuza pe care o avem cu totii: “Daca ma insel?”
Minciunile pe care ni le spunem in legatura cu frica de greseala, sunt o foarte buna scuza ca sa nu facem ceva. Din acest motiv ramanem intr-o relatie proasta, sperand ca poate ne-am inselat sau celalalt se va schimba. Si tot din acelasi motiv, ramanem intr-o formare care nu ni se potriveste, pentru ca nu avem incredere ca am evaluat-o corect.
Cand faci o alegere, evaluezi mai multe optiuni, dar cand trebuie sa reevaluezi o decizie, comparatia este intre ” cum as fi vrut sa fie” si ” cum este”. Iar noi adultii, inca il mai asteptam pe Mos Craciun.
La fel e si cu celalalte scuze: toate formarile sunt la fel, nu am timp acum, nu sunt in stare. Cum ar fi sa te trezesti si sa-ti dai seama ca sunt doar scuze si ca doar noi ne sabotam?
Sa acceptam, ca cine nu vrea sa faca un lucru, cauta motive. Cine vrea sa-l faca, se uita dupa solutii. Viata incepe acolo unde se termina zona de confort.
De ce unii oameni evolueaza, ajung sa aiba succes in timp ce altii, nu? Ba chiar dimpotriva, se distrug?
Nu e vina listei cu probleme. E vina ta pentru ca nu-ti asumi responsabilitatea pentru rezultatele tale si nu muncesti pentru ceea ce vrei.
Nu nasul mare sau stramb face un om urat, ci frica de a fi el insusi, il face urat.
Te invităm într-o călătorie de 24 de luni de zile alături de noi în care să dăm 100% lucrând împreună ca să ai primull tău pacient la cabinet
Actul de naştere al psihoterapiei integrative a fost semnat în 1972 de Richard Erskine pe când era profesor universitar la Universitatea dinIllinois. Dr. Erskine a dezvoltat conceptele iniţiale ale Psihoterapiei Integrative în lucrarea „Bazele psihoterapiei integrative”. Pas cu pas, psihoterapia integrativa erskine şi-a conturat treptat o bază teoretică proprie. Până în 1976 dr. Erskine a infiintat Institutul de Psihoterapie Integrativa din New York şi împreuna cu membrii Seminariilor de Dezvoltare Profesionala, a continuat dezvoltarea, cercetarea şi rafinarea psihoterapiei integrative din perspectiva unei psihoterapii relaţionale. Laureat de două ori cu medalia de aur “Eric Berne” şi cu numeroase alte distincţii internaţionale, Richard Erskine a pus bazele Asociaţiei Internaţionale de Psihoterapie Integrativă şi a devenit primul preşedinte al acesteia.
Astfel, în prezent la nivel internaţional există psihoterapia integrativă autentică creată de Richard Erskine sub egida Asociaţiei Internaţionale de Psihoterapie Integrativă şi psihoterapiea integrativă eclectică dirijată de Asociaţia Europeană de Psihoterapie Integrativă. În Romania există mai multe asociaţii de psihoterapie integrativa de orientare eclectică şi o singură asociaţie, Asociaţia de Psihoterapie Integrativă (API) care prin Şcoala de Psihoterapie Integrativă Richard Erskine promovează psihoterapia integrativă noneclectică după modelul Institutului de Psihoterapie Integrativă din New York .
În psihoterapia integrativă considerăm personalitatea ca un sistem având dimensiunile: cognitivă, corporală, afectivă şi comportamentală. Este un model cibernetic în care toate dimensiunile interacţionează şi se influenţează reciproc. Perspectiva sistemică conduce la întrebarea: care este funcţia unui comportament specific, a unei emoţii, credinţe sau gest corporal asupra organismului uman privit ca un întreg?
Unul din specificul psihoterapiei integrative este de a verifica dacă fiecare din aceste domenii ale personalităţii- afectiv, cognitiv, corporal sau comportamental este închis sau deschis la contact şi de a aplica o metodă care favorizează contactul deplin.
Spre deosebire de o psihoterapie eclectică care nu are o bază teoretică proprie, psihoterapia integrativă şi-a creat un edificiu conceptual centrat pe trei teorii proprii: teoria Metodelor, teoria personalităţii şi teoria Motivaţiei din care fac parte noţiuni precum: contact, relaţie, scenariu, Stările Eului, introiect, proces schizoid etc.Este cladita pe o structura formata din Analiza tranzactionala, Gestalt terapie,
Calendarul cursurilor facut pe un an inainte ✓
Cursurile se desfasoara in weekend, un weekend pe luna.✓
La fiecare curs vei primi informatii teoretice, dar si exercitii practice si studii de caz. ✓
Suport de curs tiparit, dar si platforma cu cursuri video, unica in Romania, disponibila pe toata durata formarii, cu conditiia achitarii tuturor cursurilor.✓
Cabinet gratuit langa Casa poporului timp de 3 luni de zile✓
Am fost poligama: iubeam si psihanaliza si hipnoza si somatoterapia, in acelasi timp. Din aceasta ” forma de adulter psihologic ” am ajuns la psihoterapia integrativa care ofera o abordare multinivelara: ganduri, emotii, corp, comportamente si inconstient.
Trecerea de la o psihoterapie la alta, are legatura cu propriul meu proces evolutiv. Traumele din copilarie m-au invatat sa-mi ascund emotiile, asa ca psihanaliza mi s-a potrivit ca o manusa. Doar ca nu progresam. Intelegeam cauza dar nu disparea problema.
Psihosomatoanaliza m-a pus in contact cu coprul meu., iar hipnoza cu inconstientul. Ca sa nu topai ca un cangur de la rational la emotional si apoi la corp si inconstient, aveam nevoie de o structura. Si ea mi-a fost oferita de psihoterapia integrativa.
In 2007 am infiintat Asociatia de Psihoterapie Integrativa, care este asociatia cu cel mai scurt nume dintre toate integrativele ( trei cuvinte) si care foloseste psihoterapie integrativa Erskine.
Richard Erskine fondatorul psihoterapiei integrative este doctor in psihologie, psiholog clinician, psihanalist licentiat, analist si formator certificat in Analiza Tranzactionala, psihoterapeut in psihoterapie de grup si specialist recunoscut international, formator si supervizor in psihoterapia integrativa si Gestalt, cu patru decenii de experienta in practica si training-urile de psihoterapie. Dr. Erskine preda cursuri si sustine ateliere de lucru cu privire la teoria si metodele psihoterapiei integrative in mai multe tari din intreaga lume.
In 1981 si 1998 a fost co-laureat al Premiul Memorial Eric Berne pentru dezvoltari in teoria si metodele Analizei Tranzactionale.
Este autorul a sapte carti si a numeroase articole privind teoria si metodele psihoterapiei.
Din 2001, Richard Erskine este presedintele Asociatiei Internationale de Psihoterapie Integrativa. In 2012 a fost tradusa prima carte a lui Richard Erskine “Psihoterapia integrativa practica” la editura Asociatiei de Psihoterapie Integrativa. Din 2012 dr Richard Erskine este presedintede onoare al noastre (Asociatia de Psihoterapie Integrativa)
Formator si supervizor international in psihoterapia integrativa
Membru fondator al Asociatiei Internationale de Psihoterapie Integrativa, membru in comisia de certificare a Asociatiei Internationale de Psihoterapie Integrativa, formator si supervizor international in psihoterapia integrative, formator si supervizor international in analiza tranzactionala, Formator si supervisor in Psihodrama, Consultant familiar (AICEF),
Psihoterapeut si Supervizor in Centrul Scolar pentru consultanta familiala din Roma, presedinte Instituto di Analisi Transazionale Integrativa Italia (IANTI).
E responsabila de cursurile de formare organizate de IANTI si directorul programului de consiliere in AT integrativa.
Din 2003 e trainer in cadrul masterului de formare in psihoterapia integrativa( nivelul I si II)
Are o bogata experienta clinica incepand din 1976 in terapia individuala si de grup si o specializare in terapia de cuplu si consiliere familiala din 1988 elaborand propria metoda de supervizare.
Conduce grupurie de supervizare in psihodrama in diverse orase italiene. Este presedintele Laboratorului de Supervizare in psihodrama ECM.
In calitate de formator in psihoterapia integrativa conduce seminarii intensiv-rezidentiale de formare in psihoterapia integrativa si in analiza tranzactionala.
Coordoneaza cursuri anuale de formare in consilierea cuplului si face psihoterapie de grup.
E coautor a trei carti si autor a numeroase articole publicate in Jurnalul International de Psihoterapie Integrativa.
Este formator si supervizor international in psihoterapia integrativa, certificare internationala (PTSA) in analiza tranzactionala, psihodrama si psihanaliza de grup; este presedintele Asociatie de Psihoterapie Integrativa Bios din Spania, certificat european de psihoterapeut, specialist in psihoterapia adultului, copilului si familiei; coordoneaza programe de formare in psihodrama, analiza tranzactionala si psihoterapie integrativa de 20 ani. Coordoneaza programul „Practicum” din cadrul Deusto University care realizeaza cercetari despre preventia patologiei familiale .
Este co-fondator International Integrative Psychotherapy Association (IIPA), Membru in comisia de certificare a Asociatiei Internationale de Psihoterapie Integrativa (IIPA). membru AESPAT (Asociación Española de Análisis Transaccional), , EATA (European Association of Transactional Analysis) si ITAA (International Transactional Analysis Association), membru fondator APPHAT (Asociación de Profesionales de Psicología Humanista), membru AEP (Asociación Española de Psicodrama), membru IAGP (International Association for the Group Psychotherapy), membru acreditat APAG.
Experienta in psihoterapie individuala si psihoterapie de cuplu din 1990, coordoneaza trainiguri si proiecte in scoli si institutii private din Italia; colaborareaza cu IANTI Roma (Institutul de psihoterapie integrativa si Analiza Tranzactionala) in programul de formare psihoterapeuti; este presedintele Asociatiei pentru Promovarea Dialogului Social “Dialogue Spaces” unde supervizeaza proiecte de educatie si psihoterapie pentru parinti si cupluri.
12 generatii de psihoterapeuti integrativi din 2008 si pana in prezent
Vrei să faci bani cu placere? Ți-ai dori să-ţi permiţi orice pentru tine şi copiii tăi? Ai vrea să te implici într-o profesie în care munceşti puţin şi câştigi mult? Eşti pregătit să-ţi dau detalii chiar acum despre această formare?
De la gesturi, ton al vocii sau respiratie, tipuri de cuvinte sau metafore folosite, totul se integreaza in psihoterapia integrativa. In psihoterapia integrativa nu exista pacienti dificili, ci doar desintonizari ale terapeutului cu ritmul, nevoile de dezvoltare, afectul, cognitiile si comportamentul clientului.
Nu doar invatam despre ele, ci primim ghiduri si protocoale pe care sa le folosim
In cursul doi vom face cunostinta cu pacienti reali si povestile lor. Vom analiza structura primei ședințe de terapie, introducere injoncțiuni, permisiuni, programe de identificare, directive, contribuția copilului si a parintilor la crearea scenariului de viata,
Cheia metodelor: ancheta, implicare, sintonizare Este o structura in 4 pasi care permte o abordare multidirectionala a pacientului. Se analizeaza si așteptari pre-contact, contact și post-contact, nevoile relationale
Atasamentul este inascut , dar tulburarile de tasament se formeaza in primii ani de viata. O baza importanta in psihoterapia integrativa il au cercetarile lui Bowlby, Fonagy si Daniel Stern.
8 modele ale teoriei personalitatii si cele 8 nevoi relationale descrise de Richard Ersine: nevoia de siguranta, de acceptare, de validare, de autodefinire, de reciprocitate, de exprimare a iubirii, de impact,
Procesele schizoide sunt specifice unui scenariu de viata in care Sinele real este incapsulat ca urmare a unor insjonctiuni primite de la parinti. Astfel, Sinele sufera o divizare in Sine real si Sine Fals.
Eric Berne vorbea de o foame de stimuli, in timp ce Richard Erskine caracterizeaza fiinta umana ca avand o foame de relatii. Pierderea relatiei la nivel simbolic sau real este atat de dureroasa incat copilul isi idealizeaza parintele si se denigreaza pe sine ( Eu sunt rau/ de vina)
Exista mai multe tipuri de doliu legate atat de pierderi simbolice ( renunti la o pasiune, un job etc) cat si reale ( pierderea unei finte dragi).
Etapele doliului si temele acestuia dupa Kubler -Ross:
Tratamentul doliului;
a
De multe ori, observam niste modele in viata noastra: sunt inselat de iubite, ratez examene importante, gasesc violenta in relatii. De ce se intampla asta? Raspunsul sta in scenariu si injonctiunile din mintea noastra. Daca injonctiunile primite sunt ” nu meriti sa fii iubit sau nu exista” vei intra in relatii toxice sau vei suferi de depresie.
In analiza tranzactionala, scenariul este o poveste pe care ne-o creem despre noi insine pornind de la numele pe care l-am primit, asteptarile parintilor de “copil ideal”, injonctiunile primite (” esti prost, nu esti bun de nimic, nu plange etc) , directivele si programele de identificare.
Richard Erskine merge cu analiza scenariului de viata dincolo de perioada verbala unde s-a oprit Berne si ajunge in perioada preverbala la memorii implicite, experiente niciodata traite sau verbalizate.
Vom diagnostica elemntele verbale si nonverbale care tradeaza un sceanriu vom analiza mai multe tipuri de scenariu ( fara iubire, fara ratiune, fara bucurie)
Corpul are o memorie a traumelor suferite. Psihoterapia integrativa abordeaza pacientul pe 4 niveluri: emotional, corporal, cognitiv si comportamental. Cele mai multe terapii, folosesc doar un nivel, verbal sau doua ( cognitiv-comportamental). Abordarea corporala are in vedere cercetarile lui Wilhem Reich si Alexander Lowen
In acest modul vei invata sa utilizezi tehnicile de relaxare ( Schultz, Jacobso) si cum sa construiesti o poveste terapeutica.
Tehnicile regresive cu care lucram pentru a accesa copilul interior provin din hipnoza medicala.
Ceea ce nu iti ofera alte formari este un program structurat pe etape, cu tehnicile pe care sa le aplici in cazul unor tulburari psihice. Aceste programe sunt rezultatul unor cercetari facute de Richard Erskine si Institutul de Psihoterapie Integrativa din New York.
Fiecare program contine:
Vei invata despre : tulburarile depresive, anxioase, alimentare, de somn, sexuale.
Am pregătit pentru tine unul dintre cele mai tari bonusuri pe care le puteam oferi. Pe parcursul celor 24 luni vei putea audia in cadrul formarii, o serie de cursuri si studii de caz ( psihoterapii live) realizate de Richard Erskine ( traduse in romana)
Îți vom oferi o suită de cursuri pe care Camelia Stavarache le-a realizat pentru Școala de psihoterapie integrativa Erskine. Am ales cele mai relevante cursuri pentru ce vei face tu și îți vom oferi acces la ele. Nu va fi nevoie să le parcurgi pe toate, însă deseori le vom oferi ca material de suport pentru obiectivul nostru.
Retine si repeta si in somn ca sa nu uiti🥇
Curs mixt ( online si offline) in 25 -26 noiembrie❤️
Este bine să fii atent la detalii, întrucât în detalii se pot ascunde lucruri care-ți pot scăpa la prima vedere. Un detaliu important al acestei formari este garanția pe care ti-o oferim. Fiind atent la acest lucru te vei bucura în viitor de avantajele acestei formari.
Credem cu toată inima în acest program de formare. Il aplicăm din 2008, a adus așa de multe rezultate pozitive încât ne-a făcut să îți putem oferi cea mai bună garanție pe care probabil ai întâlnit-o până acum:
Psihoterapia este o profesie liberala, deci nu te ajuta cu nimic sa faci un curs ieftin, pe repede inainte si sa speri ca va fi si bun. Ieftin si bun, nu exista. Daca vrei calitate, trebuie sa investesti in calitate.
Poti sa alegi sa faci aceasta calatorie cu noi, sau, nu. Decizia iti apartine. STIM CA EXISTA CURSURI MAI IEFTINE. Dar te-ai uitat la cei cu care invata? Stii cati ne intreaba, daca ii primim in supervizare? MULTI.
STIM SI CA EXISTA MASTERE CARE ITI PROMIT DOI IN UNUL. Faci 2 ani de master si iti scad din orele de formare. OARE?
La noi formarea dureaza 2 ani ( asa zice si CPR “minim 2 ani formare de baza“). O formare cu master recunoscut (TCC) dureaza 2 ani si 9 luni sau 2 ani si 3 luni daca faci si masterul.
La noi dezvoltarea personala este 150 de ore. La cei cu masterul inclus, 250 de ore.
La noi, supervizarea este 1 an. La ei, 1 an si 6 luni.
Deci, DACA TRAGI LINIE SI ADUNI CE REZULTA?
Noi putem doar sa iti garantam ca aceasta formare se bazeaza pe ultimele cercetari in domeniu , ca are o echipa de formatori de prestigiu. In plus, poti invata psihoterapie de la cei mai buni: o echipa internationala de formatori si practicieni care fac parte din Comitetul profesional al Asociatiei Internationale de Psihoterapie Integrativa.
In plus, avem metode de lucru experential practice in care vei cunoaste pacienti reali sau virtuali.
Psihoterapia este frumoasa, insa nu oricine se potriveste cu aceasta profesie.
Din 2008 si pana acum, ne-au trecut pragul sute de cursanti. Cu 90% dintre ei pastram legatura si ne intalnim la evenimente oficiale ( congrese, workshopuri) sau private ( Mos Craciun, petreceri).
Este un lucru minunat sa putem sa vorbim, sa ne sfatuim si sa continuam sa invatam impreuna.
Rar s-a intamplat sa avem un cursant incompatibil cu princiipiile noastre. Practic, in tot acest timp a trebuit sa excludem din formare doar doi cursanti.
Daca ai intrebari sau ai nevoie de informatii pe care nu le-ai gasit pe aceasta pagina, te invitam sa ne contactezi, o sa te ajutam cu mare placere.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.